Spaghetti voor Dieter

Hallo,

Dieter is gek op spaghetti. Vandaag maakte ik een grote pan saus klaar vol met verse groenten uit onze tuin. Dit is mijn recept:

Worteltjes en selderstengels fijn snijden. Dat stoof je aan in olijfolie. Als ze gaar zijn, doe je ze uit de pan in een kom. In de pan doe je dan gehakt (ik neem het liefste varkens/kalfsgehakt) en dat bak je gaar. Als dat klaar is, doe je er fijngesneden ajuin, knoflook en fijngesneden spek bij. Als de ajuin glazig is, doe je er opnieuw de worteltjes en selder bij. Dat meng je goed. 

Ik plukte onze tomaten en die sneed ik in stukjes. Hup bij de saus en dan maar laten pruttelen op een zacht vuurtje. Ik kreeg kruiden cadeau van mijn schoonmoeder uit Italiƫ en die deed ik er bij. Maar je kan ook een kruidenmengeling nemen die je hier in de winkel vindt. Of verse uit je tuin. Nog even de tomaten laten inpruttelen zodat je niet teveel vocht hebt.

Ik maak het altijd een dag eerder klaar. Dan kunnen de smaken zich met elkaar vermengen. 

En dan morgen....

Spaghetti, speciaal voor Dieter.

Liefs,

Sofie

Reacties

Populaire posts