Midzomer
Midzomer. Een dag om bewust te vieren. Voor mij begint dat de avond vooraf, wanneer ik de kruiden die ik vorig jaar plukte, verbrand. Telkens gooien we een takje in het vuur en zeggen we dank. Om zoveel. Om een jaar dat we gezond waren. Mooie momenten kenden. Ervaringen deelden. Lachten. Groeiden. Samen verdriet hadden. Luisterden. En ja, ook ruzie maakten. Samen genoten om zoveel. Het wás dan ook een mooi jaar. Vandaag hou ik altijd bewust vrij. Tijd voor ons gezin. Thuis. Onze mooie plek. Ik plukte de 7 kruiden in onze tuin die een plekje krijgen boven het fornuis. Om een jaar lang terug te denken aan vandaag. Om even bij stil te staan. Ik prulde vandaag een beetje aan. Maakte lekker eten en zelfgemaakte ijsthee. Leerde mezelf knotless knitting aan. Een weeftechniek. Kreeg een aanvraag binnen om te leren spinnen waar ik graag op inging. En nu is de avond gevallen. Ik zit nog buiten, terwijl de maan door de bomen schijnt en de zon nog schemert aan de horizon. De vleer...