Natuurlijk woensdag

Hallo,

Hoewel ik me vandaag niet zo lekker voelde, werd het wel een mooie dag.

In de ochtend nam ik mijn breinaalden in de hand om verder te breien aan de 'Wildertse sjaal'. Hij wordt zo mooi. Een zacht grijs. Lekker breed. Ik ga hem ook lang maken, zodat je er lekker in kan weg kruipen. Ik heb nog strengen gesponnen wol klaar liggen hiervoor, dus ik kan nog even verder vooraleer ik erbij hoef te spinnen.

Ook onze konijnen, Fluffy en Vlekje, kregen een nieuwe plek vandaag. Een nieuw zelfgemaakt hok. Mooi en degelijk. Handig een handige man in huis. Vanavond hielpen we allemaal samen om ze te verhuizen en alvast een begin te maken om het oude plekje op te ruimen. Ze kregen ook opnieuw een grote zandbak om naar hartenlust in te graven, want dat hebben ze wel nodig. En een buizenstelsel om in weg te kruipen. Dat ze zich goed voelen, vind ik erg belangrijk.

Vanavond zet ik me nog even met mijn brei en het geweldige boek 'wild craft' van Natasja van der Meer. 50 diy projecten met materialen uit de natuur. Een boek om in te bladeren en zeker ook om projecten uit te maken. Ik heb dat nodig. Ik haar nodig, de natuur. Op te verstillen. Voor mij gaat de maatschappij soms te snel. Is te hard. Ik heb ook moeite met het ingewikkelde van sociale relaties. De natuur is recht toe recht aan. Voor haar maakt het niet uit wat ik aan heb, hoe mijn haar zit, dat ik graag in stilte luister en niet altijd hoef te praten. Ze neemt me zoals ik ben. Ik mag er gewoon zijn. Soms wou ik dat de maatschappij terug meer van dat natuurlijke had. 

Liefs,

Sofie

Reacties

Populaire posts