Kleuren met brandnetels


Hallo,

Vandaag kleurde ik mijn wol met brandnetels. Het resultaat is fantastisch! Telkens sta ik er van te kijken hoe bijzonder de natuur is. Ik had 2 potten met telkens drie strengen wol. In de ene pot deed ik enkel het afstreksel. Bij de andere pot zaten nagels bij die zorgen voor roest, ijzer in het water. Het resultaat? In de ene pot strengen wol met een mosterdgroene kleur. De andere donkergroen. Fantastisch! 

De stengels liggen nog te roten op het gras en in een bak met water. Zo wil ik testen wat de beste manier is om de stengels te ontdoen van de buitenste laag. Ondertussen heb ik ook nog meer informatie gezocht. Al is er weinig over te vinden. Wel over vlas. Ik denk dat het hetzelfde proces is. Sleutelwoord... geduld! Dus wachten maar. Ondertussen verder spinnen met de schapenwol en workshops geven, want die gaan ook van start. 

Morgen brei- en haakcafé. Ook zin in!

Liefs,

Sofie

Reacties

Populaire posts