Breien en appels

Hallo,

We hebben achter in onze tuin verschillende fruitbomen staan. Soorten appels en peren. Ik raapte vandaag de afgevallen appels op en maakte er appelgelei van. Het heeft wel lang opgestaan vooraleer de appels hun smaak afgaven. Maar ik heb al een likje geproefd dat achterbleef in de pot en dat smaakte heerlijk. 

Terwijl het stond te pruttelen, breide ik verder aan de sjaal van grijsgesponnen wol. Hij wordt lekker lang zodat ie goed rond gedraaid kan worden. Dat geeft een warm gevoel. Het wordt een stoer exemplaar.

Vanavond zochten Corneel en Dieter het schaakbord op. Ik denk dan altijd 'o jee, als dat maar goed komt' en hou me bewust, net zoals Mare, me een beetje op de achtergrond. Het zijn nogal fanatiekelingen, die niet willen onder doen voor mekaar. Al viel het vanavond nogal mee. Mare had vandaag een drukke hoofddag op school en was toe aan rust. Bewust geen schermen, dus, wel lezen, spelen met de Lego, cello spelen. Samen nog een papje eten en dan op tijd naar bed. Rust. 

We aten Zweedse balletjes met puree en boontjed uit de tuin. Het werd goed gesmaakt. Altijd fijn als er zo goed gegeten wordt.

Liefs,

Sofie

Reacties

Populaire posts