Brandnetels

Hallo,

Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in de mogelijkheden van brandnetels. Door een heel mooi boek (dat vind je terug op mijn boekenplank) en door een beeoek aan Archeon. Waar ik verrast werd toen ik te weten kwam dat naast vlas en hennep, brandnetel.ook gebruikt werd als vezel om mee te weven en te kleuren. Nu woon ik in een heel landelijke omgeving, dus brandnetels genoeg. 
Gisteren beitste ik strengen wol met aluin.
Vandaag ging ik brandnetels knippen. Vervolgens liet ik ze koken en nu staat het prutje af te koelen en ziet het water al groen. Met de kleurstof dus om morgen de strengen wol effectief te kleuren. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat! 

Een paar dagen geleden was ik ook al stengels gaan knippen met de bedoeling om er ook mee te spinnen. Die liggen nog in het water om de buitenste laag er af te halen. 

Het werken met natuurlijke materialen, dat vraagt tijd. Geduld. Aandacht. Zorgt voor rust. Geeft me een fijn gevoel. En maakt me ook nieuwsgierig. Dus morgen weer verder.

Liefs,

Sofie

Reacties

Populaire posts