Zorgen voor winterse kost

Hallo,

We hebben een grote groententuin. Dat is veel werk. Als we dan, zoals vandaag rode kool klaar maken om in te vriezen, is de dankbaarheid groot. Ik maak de rode kool klaar zoals mijn grootmoeder en moeder dit deden en doen. Ajuin aanstoven, fijngesneden rode kool erbij met azijn en water. Laten stoven voor een half uur. Dan fijngesneden appels erbij, laten sudderen voor een anderhalf uur. Suiker erbij en die laten oplossen. Nog even laten sudderen. Klaar om in bakjes te doen. Laten afkoelen en hup de vriezer in. Ik ben dan zo blij als ik over een paar maanden naar de vriezer kan gaan om daar een bakje uit te halen. Dan denk ik weer terug aan deze dag. En voel dan weer dat zomers gevoel, die dankbaarheid. 

Wat een tuin toch teweegbrengt.

Liefs,

Sofie

Reacties

Populaire posts