Wat regenwater kan doen

Hallo,

Ik ben bezig om een sjaal te maken voor een superlieve jongen van 10. Hij heeft verschillende kleine schapen waar hij erg trots op is en die hij goed verzorgd. Hij kent ze erg goed. Toen hij samen met zijn papa de vachten kwam brengen, was hij gefascineerd door het hele proces om van een vacht draad te maken. Ik heb hem een sjaal beloofd zodat hij die kan aan doen als hij naar zijn dieren gaat. 

Ik spin de vachten ruw. Dus met al het vuil er nog in. Nadat de draden gesponnen en getwijnd zijn, spoel ik ze meerdere malen met regenwater. Het zeer vuile water giet ik dan weer in een gieter voor de platen. De ideale bemester. Op de foto zie je strengen die al gespoeld zijn en 2 nog niet. Wat een verschil, hè.
Wat regenwater kan doen.

Met dit warme weer drogen ze goed en kan ik weer een stukje verder breien aan de sjaal.

Liefs,

Sofie

Reacties

Populaire posts