Toeval?!

Hallo,

Deze week sprak ik met Sanne de Wolf, visual artist, over het natuurlijk kleuren van wol en stof. Toen we verschillende materialen bespraken om mee te kleuren kwamen we ook op brandnetel terecht. Een hele veelzijdige plant. Ze stelde me de vraag of ik er al mee gesponnen had. Nee, nog niet, was mijn antwoord. Ik vertelde haar dat ik wel de ambitie heb om te spinnen met vlas, maar brandnetel was nog niet bij me opgekomen om te gebruiken als vezel. 

Het bleef wel in mijn hoofd zoemen en ik zocht de afgelopen dagen op pinterest naar werkwijzen, maar veel wijzer werd ik er niet van. 

Vandaag brachten we een bezoek aan Archeon. Een museumpark dat in het teken staat van archeologie met een focus op prehistorie, bronstijd/ijzertijd, Romeinse tijd en Middeleeuwen. Er staan uit elke tijd hutten, woningen waar je ook echt in kan gaan kijken met alle voorwerpen die in die tijd ook echt gebruikt werden. Ook zijn er telkens mensen die er aan het werken zijn en boeiend uitleg geven over wat ze aan het doen zijn, waarom zo in die tijd,... echt de moeite. Ook met kinderen. Zij kunnen op verschillende plekken een mini workshopje doen, een steen beschilderen, fibula (een Romeinse kledingspelt), waskaarsje, armbandje vilten. Of je kan een heus gladiatorengevecht bijwonen. Of boogschieten. Of je arm laten masseren in het Romeinse badhuis. Een goed gevulde dag in een heel mooi park.

Aan het einde van de dag wandelden we door de museumshop naar huis. Wat lag daar... een boek met een schat aan informatie over het gebruik van brandnetels. Toeval?! Tja, ik heb het mee naar huis genomen. Weer een stapje dichter in mijn maak creatief proces.

Liefs,

Sofie

Reacties

Populaire posts