Moederdag

Hallo,

Vandaag is het in de provincie Antwerpen Moederdag, omdat Onze Lieve Vrouw de patroonheilige is van de stad (met haar kathedraal). Al vindt Corneel dat Moederkinddag een betere naam is en dat de kinderen ook gevierd mogen worden. Tenslotte hebben zij er voor gezorgd dat ik mama werd. Mare vond dat ze dan wel een stukje taart verdienden... Tja, zoveel wijsheid... want eigenlijk hebben ze wel gelijk. Na een hele lange lijdensweg van jaren werd ik mama. De weg er naar toe, daar denk ik nog wel aan. Ook tussen hen in zit 3 jaar en momenten van intens verdriet. Op zo een dag gaat mijn hart ook uit naar alle mensen die wensouder zijn. Die nog de weg gaan, de weg vaarwel hebben gezegd of aan het begin staan. Een hele persoonlijke, intense weg. Het maakt deel uit van wie ik geworden ben, want het heeft littekens nagelaten. Al zorgde diezelfde weg er ook voor dat Dieter en ik elkaar hebben leren kennen op de zwartste bladzijdens van onze levens. En dat we als 2 rotsen voor mekaar zijn geworden. 

Liefs,

Sofie 

Reacties

Populaire posts