Een zinnetje dat bleef hangen

Hallo,

Ik las vandaag de column van Aaf Brandt Corstius in Flow. Ze had het over de zin 'je bent nooit ergens werkelijk klaar voor.' Het blijft al heel de dag door mijn hoofd dwarrelen. Het klopt zo helemaal. Eindelijk een zin die me ook een geruststelling geeft. Omdat ik dat gevoel heel erg herken. Als het gaat over grootste veranderingen, beslissingen, kan ik een grote twijfelaar zijn. Steekt mijn onzekerheid de kop op. En nee, ik heb werkelijk nog niet het gevoel gehad dat ik er klaar voor was. Integendeel. Maar dat ik het toch wel deed. Mama worden bijvoorbeeld. Of ons huis kopen. Toch gedaan, al was er altijd wel een stemmetje dat fluisterde of ik er wel goed aan deed... of ik het wel kon. Achteraf de beste beslissingen. (Al weet ik het nog zo niet met het moederschap, want dat is voor mij ook een groeiproces terwijl onze kinderen opgroeien) 

En de geruststelling schuilt in de wetenschap dat ook anderen er dus mee worstelen. 

Klaar voor mijn workshops van de komende dagen, ben ik wel, want die heb ik vandaag voorbereid. Terwijl het zonnetje lekker scheen, onze kinderen zich amuseerden en de was aan de lijn hing te drogen. Kleine gelukjes. Elke dag opnieuw.

Liefs,

Sofie

Reacties

Populaire posts