Breien in volle zomer

Hallo,

Terwijl de temperatuur een zomers peil bereikt, brei ik vanavond verder aan mijn winterse Noorse trui. 

Vandaag was het een goedgevulde dag. Ik gaf mijn workshop 'windgong' maken uit bamboe. Een hele rustgevende. Ik bereid alles voor en de deelnemers gaan aan de slag met knopen. Eerst een basis van drie stukken bamboe en dan worden er telkens stokken bamboe aan geknoopt waarin ik vooraf een gaatje heb geboord. Ideaal om bamboe, dat een woekerplant is, een betere bestemming te geven dan het containerpark. Ik gebruik de lange stokken ook voor aan de tomatenplanten. Voor de pompoenplanten heb ik er een tipi van gemaakt waar ze tegen kunnen groeien. 

Nadien ging ik naar het afscheid van een zeer warme, kleurrijke persoon. Iemand die altijd klaar stond op te helpen. Iemand die door velen gemist gaat worden. Als afscheidskaartje kregen we een kaartje met bloemenzaadjes in om in de tuin te leggen. Mooi. 

Morgen nemen we afscheid van nog een hele warme vrouw. Onze buurvrouw. Ze gaat gemist worden. Ze was een stille genieter. Altijd welkom voor een kopje koffie en een gesprekje. Ze kon zo oprecht blij zijn voor iedereen. 

Ik wil afsluiten met een levenskunst die ze had. 'Content zijn met hetgeen je hebt'

Liefs,

Sofie


Reacties

Populaire posts