Thuis dag

Hallo,

Na een heerlijke dag aan zee gisteren, hadden we vandaag een thuis dag. Kindjes sliepen lekker lang uit. Een rustig ontbijtje. 

Ik werkte verder aan de bruine vachten en die zijn opgesponnen. Net haalde ik de laatste strengen binnen die hingen te drogen op de draad. Morgen een wikkel errond om te leveren aan de klant. Ik ben benieuwd wat ze er mee gaat maken. 

Ik kreeg ook nog bezoek van mijn vaste leverancier van schapenvachten. Hun 25 schapen worden 2 keer per jaar geschoren. Een keer in de lente (nu zomer omdat het zo koud is geweest) en een keer voor ze in de stal gaan om te lammeren, dan blijven ze properder. Ze leveren zo een mooie kwaliteitsvolle ruwe vachten. En dat levert dan weer hele mooie wol. 

Ook de groententuin kreeg een bezoekje. Dieter ging met Mare de schoolgroetentuin proper zetten. De school heeft deze om met de kinderen in te werken, over te leren, om een plek te hebben waar kinderen tot rust kunnen komen. De groenten die geoogst worden, worden in de vriezer gestopt om vanaf september wekelijks verwerkt te worden door een klas tot soep voor heel de school. Geweldig!

Liefs,

Sofie

Reacties

Populaire posts