Sprokkeltocht

Hallo,

Vandaag wisten we niet goed wat te doen door het weer. Ergens naar toe? Thuis blijven? Toch nog in het zwembadje plonsen? In de ochtend hebben we de fiets genomen en zijn we een toertje gaan maken. In de buurt. Met het idee van niet te ver weg, mocht het toch gaan regenen of onweren, maar toch even bewegen. We namen een fietspad dat naast een beek gelegen is onder de bomen en dat over de grens (die loopt hier vlakbij) loopt naar Nederland. Fijn, rustig fietsen. We zochten ook nog naar doosjes van het geocaching. Waarschijnlijk ken je dat wel. Wij ook, maar we deden het niet tot onze zoon opperde dat hij dat graag wou doen. Tof! We vonden er ook. Zoon helemaal blij, natuurlijk. 

Naast de doosjes, sprokkelden we ook afgevallen takken. Morgen geef ik een workshop weven met natuurlijke materialen. Daarvoor maken we ook een eigen weefraam en afgevallen takken zijn de ideale basis. 

Als avondeten maakte ik spaghetti courgetti. Ja, spaghetti van courgetten. Ik heb een spiraalsnijder voor groenten. Zo een handig keukenhulpje. Ik gaar de slierten afgedekt in de oven met olijfolie. In andere schotels gaan de halve tomaatjes om ook even te garen. Na een kwartiertje meng ik ze samen en doe er pesto onder en mozzarella blokjes. Een lekkere lichte maaltijd.

Ondertussen is het avond en alles nog rustig. Geen wolkje aan de hemel. Geen drupje regen op de grond. Nog even buiten zitten met een kopje koffie en een breiwerk. 

Fijne avond en veel liefs, 

Sofie

Reacties

Populaire posts