Spinnen aan tweede bruine vacht

Bloemen uit onze tuin 
Hallo,

Wat een mooie zonnige dag. Weer om lekker buiten een tasje koffie te drinken tussen alle bedrijvigheid door. Want bedrijvig was het vandaag. Ik werk nog aan de bruine vacht. Nu aan de tweede. De strengen van de eerste vacht zijn droog en krijgen dit weekend een wikkel met hun gewicht erop. De tweede vacht is niet eenvoudig om te spinnen. Veel klitten en een 'samengekoekte' vacht. De zitkaarder met grote stevige pinnen komt dan goed van pas. De meeste klitten zijn dan losgemaakt en hoef ik alleen nog maar twee keer door de handkaarder te halen. Scheelt veel werk en armkracht. Eenmaal dit gedaan vraagt het spinnen veel concentratie door de korte stukken. Maar beetje bij beetje kom ik er wel door heen. Wol spinnen is een geduldig werk. Het resultaat mag er dan ook zijn! Mooie stengen handgesponnen wol. Vorig jaar is zijn er mutsen en sjaals van gemaakt. Dit jaar staat een debardeur op de planning. 

Vanavond brei ik nog verder aan mijn trui voor onze vakantie in Zweden. Ook die begint stilaan vorm te krijgen... de trui dan. De vakantie is al gepland, al duurt het nog even voor we er naar toe gaan. Tijd genoeg om de trui af te krijgen en wie weet misschien nog wel een muts of sjaal.

Liefs,

Sofie

Reacties

Populaire posts