Regenweer

Hallo,

Dat was dan woensdag. Een fijne rustige dag. Met wol spinnen en tijd doorbrengen met onze kindjes. 

Deze ochtend werd het in de voormiddag zo donker dat we het licht aandeden. Veel regen is er weer gevallen. Al vinden onze kindjes dat niet erg. Ik ook niet. Me druk maken om dingen, waaronder het weer, die gebeuren zonder dat daar iemand vat op kan hebben, doe ik niet meer. Ik zie wel wat er komt. Al is dat natuurlijk heel anders als je inkomen afhangt van een goede oogst. Dan zou ik me de haren uitplukken, als de oogst weer mislukt. Of als je in een gebied woont dat overstroomt. Verschrikkelijk. 

Over oogsten gesproken, vandaag aten we wok met allemaal verse groenten uit de tuin, wortelen, erwten, paksoi, kleine courgette. Smaakten heerlijk met noedels erbij. Voor morgenmiddag hebben we nog een overschotje. Lekker is dat, zo de dag nadien. 

Liefs,
Sofie

Reacties

Populaire posts