Kruidenhanger maken

Hallo,

Ik heb een kruidentuin. Een fijne plek waar ik graag in zit om de bijen, hommels en vlinders te zien zoemen en fladderen. Momenteel staan de kruiden heel erg mooi. Tijd om een kruidenhanger te maken. Je kan dit ook heel gemakkelijk zelf. Het enige wat je nodig hebt, zijn takken, bolletje wol (tja ik heb altijd wel bolletjes wol op overschot), kruiden en stengels. Ik maakte een hanger met de bladeren van lelies (die zijn mooi lang en stevig), lavendel, klimop en munt. Ik bond drie takken in de vorm van een driehoek. Een vierkant kan natuurlijk ook. 

Dan spande ik telkens draden met het bolletje wol van de ene kant naar de andere kant.

Zo krijg je een weefgetouw. Zorg en wel voor dat de touwtjes goed strak staan, dat geeft het mooiste effect. En dan kan je beginnen weven. Telkens een touwtje boven en de volgende weer beneden. Ik zorg er voor dat de blaadjes mooi tegen het takje blijven, anders stropt het. Dus je begint met de onderkant van het takje te weven. En zo ga je verder tot het mooi vol zit. Je kan alle materialen gebruiken en je fantasie te vrije loop laten. Mijn kruidenhanger kreeg een mooi plekje in ons toilet. Daar kunnen de kruiden indrogen en geven ze een lekkere geur af.

Liefs

Sofie

Reacties

Populaire posts