Een zomerse vrijdag

Hallo,

Terwijl de zon langzaam onder gaat, geniet ik van een lekker kopje koffie op ons terras. Een heuse zomerse vrijdag was het vandaag. Deze ochtend vroeg zette Dieter het kleine zwembadje al op. Mare houdt ervan om in het water te zitten, Corneel is daarentegen minder gebrand om nat te worden en heeft snel kou. Een klein zwembadje is meer dan voldoende. Als ze maar kan spetteren en in het water kan zitten. Echt zwemmen hoeft niet. Het stond opgesteld onder de bomen, heerlijk in de schaduw. Vermits ik graag een oogje in het zeil hou terwijl ze daarin zitten, had ik me voorgenomen om me er bij te zetten en een armbandje te maken. Daar hoef ik niet bij na te denken en kan ik me laten afleiden door de vele keren 'mama, kijk eens...' Het was ook te warm om te breien of te spinnen. 

Ondertussen kijk ik op de lavendelstruiken terwijl die bezocht wordt door een kolibrievlinder. Heb je die wel eens gezien? Die blijven in de lucht fladderen terwijl ze met een lange snuit honing uit de bloempjes halen. Pijlsnel gaan de vleugels op en neer. Fantastische vlinders zijn het. Er vliegen er hier nog meer rond. Dagpauwoog, koolwitje, citroenvlinder, atalanta, bosparelmoervlinder... een druk gefladder en veel gezoem van de hommels en bijen. Ik kijk daar graag naar. Dat geeft rust. De lavendel begint al hier en daar te verdrogen. Ik gebruik de gedroogde bloemkopjes in thee, als versiering in mijn kaarsen, in de bruisballen die ik zelf maak of om mijn zakjes te vullen die ik tussen onze kleren en wol leg. Veelzijdige plant lavendel. Het ruikt ook zo lekker. Vind je dat ook? Misschien heb je nog andere toepassingen voor lavendel. Dan mag je me het gerust laten weten.

Liefs,

Sofie 

Reacties

Populaire posts