Een wolkerige zaterdag

Hallo,

Ik had vandaag een beetje een wolkerige dag. Veel voorbij drijvende wolken in mijn hoofd. Ken je dat? Ik heb wel vaker bewolking. Al was het vandaag wel erg. Ik doe aan yoga met een app en je kan er ook mee mediteren. Das niet zo mijn ding, in stilte zitten. (Megapiekermoment) Er zijn echter ook geleidde meditaties rond een bepaald thema, bijvoorbeeld over angsten en piekeren. Daarin wordt verteld dat gedachten als wolken zijn die komen voorbij drijven. Ik kan me daar in vinden. Soms kan ik ze al gemakkelijker laten voorbij drijven. Soms blijven ze langer hangen. Ik ben al langer in de menopauze, maar toch blijf ik een cyclus hebben in mijn gemoed. Herken je dat ook? Dat zijn dagen dat de bewolking al langer blijft hangen, dus. Vandaag was zo een dag. Dan krijg ik ook minder uit mijn handen. Ben ik sneller afgeleid door mijn gedachten. Ik probeer dan mezelf ruimte te gunnen, meer rust en het aanvaarden dat ik dan een ik modder maar wat aan dag heb. Ik zeg dat ook tegen onze kinderen. Mama moddert vandaag wat aan. Ik ben er niet zo bij let mijn gedachten en ja, we eten gemakkelijk (lasagne was het) Ik vind dat ook zij mogen weten dat het ok is om je zo te voelen. Dat het net heel normaal is. Ook om dan net extra goed voor jezelf te zorgen. Veel zachtheid. Dat is nodig. 

Liefs,

Sofie

Reacties

Populaire posts