Armbandjes maken

Hallo,

wat een leuk begin van de week. Het was een stralende zonsopgang. Heerlijk om buiten te ontbijten. Een wandeling te maken. 

Ik heb vandaag veel wol kunnen spinnen van de bruine vacht. De eerste is bijna opgesponnen. Nog 2 te gaan. Die vachten zijn van langharige schapen. De dekharen zijn erg stug en geeft geen mooie draad als die gesponnen wordt. Ik heb veel sorteerwerk en helaas ook veel 'afval'. Nou ja, ik gebruik dat in onze compostbakken, want de wol zorgt ervoor dat het vocht langer behouden blijft in de bak. Of ik leg het op de grond tussen de aarbeien. Het onkruid kan zo niet groeien en de grond wordt ook nog eens extra bemest. 

Dieter zijn nachtshiften zitten er eindelijk op. Zeven na elkaar is lang. Voor hem en ons gezin. Vanmiddag heeft hij hout gekliefd en onze kinderen hebben hem geholpen met het opstapelen. Ze vonden het leuk om te doen. Onder de bomen die fijn schaduw boden.

Vanavond heb ik Mare geleerd armbandjes te maken. Heel simpel met een rond stukje karton. Dat verdeel je in 8 gelijke stukjes. In elk stukje maak je een inkeping. Dan knip je 7 draadjes die je samenknoopt en door het gaatje steekt dat je gemaakt hebt in het midden van de cirkel. Je hebt dus 1 open plekje. Je telt drie draadjes vanaf de opening en het derde draadje breng je naar het lege plekje. Je draait de cirkel tot je weer een open plekje tegen komt. Je neemt het derde draadje en brengt dat weer naar de opening. Je draait altijd in dezelfde richting. Het armbandje verschijnt onder het karton door de opening. Zo werk je verder tot het armbandje lang genoeg is. Mare is er snel mee weg. Door de repetitieve beweging geeft het haar rust. 

Wil je meer uitleg om het te maken, stuur me dan gerust een berichtje.

Liefs,

Sofie

Reacties

Populaire posts