De laatste zondag van de maand

Hallo,

Vandaag stond de lelie in ons poeltje voor de eerste keer helemaal open. Zo mooi. De kikkers erbij maken het plaatje helemaal compleet. Het is voor ons allemaal een plekje om tot rust te komen. Om even de drukte achter ons te laten. Letterlijk. Want het poeltje bevindt zich in het tweede gedeelte van onze tuin achter een hele hoge haag. Je komt er door onder een rozenboog te gaan. Als kind las ik het boek 'de geheime tuin' en droomde ervan om ook zo een tuin te hebben. En kijk. Zoveel jaren later is die droom uitgekomen. 

Vandaag heb ik maar een beetje kunnen breien. Ik ben voorgegaan in de woord en communiedienst en eer ik daar van terug was, was het al na de middag. Dan nog gaan opruimen in een andere kerk. 

Ik maakte vandaag ook de menu voor de komende week. Die maak ik op gekleurd papier met stempels erbij. Dat brengt rust in het hoofd van onze kindjes en ik hoef er maar 1 keer over na te denken wat we eten en welke boodschappen ik nodig heb en wat we nog in de vriezer hebben zitten. Handig. 

Omdat het morgen de eerste juli is, maakte ik nog een kalender om het opkomen en neergaan van de zon op te schrijven. En de maanstanden staan er ook op. Voor mij is de maan belangrijk. Altijd geweest. Bij de verschillende maanstanden trek ik altijd een keltische dierenkaart. Elk dier heeft een bepaalde betekenis. Die kaart zet ik dan op mijn altaar samen met de maankaart. Ik vertel je er op een ander moment graag eens meer over. 

Liefs,

Sofie

Reacties

Populaire posts