De eerste vakantiedag

Hallo,

De eerste dag van de vakantie zit erop. Hier is dat altijd wennen. Voor iedereen. Het duurt een paar dagen eer we onze routine hebben gevonden. We hebben de schoolboeken opgeruimd. Dan is dat maar klaar. Ook stond er een monsterhoge strijk klaar. Als er iets belastend is voor mijn rug dan is het wel strijken. Al is ie nu wel gedaan en dat geeft ook een fijn gevoel. Kindjes hebben veel gelezen en getekend. Vandaag stonden er pannenkoeken op het menu, die ik deze middag al bakte zodat Dieter ze gewoon kon opwarmen. Ik was naar de eucharistieviering. Een afsluitende viering voor de vakantie. Ook om bewust stil te staan dat rust nodig is. Voor mij is dat niet eenvoudig rust vinden. Maar ik probeer tijdens de dag bewust even stil te staan, een paar keer in en uit te ademen en om te genieten van het moment. 

Het regende vandaag. Na de warme dagen een heerlijke verfrissing. Dan ruikt het ook zo lekker buiten. 

Liefs,

Sofie

Reacties

Populaire posts