Wat zeg jij tegen jezelf?

 

Ik kaarde vandaag een hele schapenvacht. Een pittig werkje. Een vuil werkje. Wol sorteren en vervolgens plukje voor plukje kaarden. Zo kan ik morgen demonstreren op de opendeur van Tatteljee vzw, waar ik les geef en kan ik de komende week doorspinnen. 

Terwijl ik aan het kaarden was, ging de vraag door me heen 'wat zeg jij tegen jezelf als positieve gedachte?' Een moeilijke vraag. Eerlijk, geen idee... soms zeg ik wel eens tegen mezelf, kom hijs jezelf uit dat bed en begin de dag die vol zit met nieuwe kansen (na de zoveelste slechte nacht) of soms denk ik bij mezelf 'vooral kalm blijven, luisteren en diep ademhalen' als ik een moeilijk gesprek heb. Maar echt zoiets positiefs, nee eigenlijk niet. Doe jij dat? Ik zeg het wel tegen onze kinderen en tegen mijn man. Tegen mijn vriendinnen. En ik uit ook hoe dankbaar ik ben dat ze er zijn. Maar zo tegen mezelf, dat voelt onnatuurlijk. Raar. Mocht je andere ervaringen, gedachten hebben, ik verneem ze graag.

Liefs,

Sofie

Reacties

Populaire posts