Wat deed jij als kind graag?

 

Vandaag kreeg ik de vraag 'Wat deed je als kind graag?' Ik deed veel graag... TV-kijken, stapels en nog eens stapels boeken lezen, knutselen, handwerken (breien en borduren zat er al vroeg in), kampen bouwen, in de zomer uren op het strand spelen en in de zee zwemmen, playbacken op mijn slaapkamer, muziek maken, verhaaltjes schrijven, plantjes verzorgen, een eigen tuintje, met mijn haan spelen (ik had er eentje van kuikentje af groot gebracht en handtam gemaakt), iets later koken en bakken. Veel van wat in toen leuk vond doe ik nu nog steeds, ook samen met onze kindjes. En ook zij houden ook veel van dezelfde dingen. Morgen start Mare bijvoorbeeld met Beeld aan de Muzarto en voor Corneel start hzt tweede jaar muziek. Waarom dan het plaatje van mijn lunch (omdat het zeer lekker was en er mooi uit zag) maar omdat ik als kind al kon genieten van eten en nog meer van het samen rond de tafel zitten. En ook dat doe ik nog steeds. Samen eten. Samen aan tafel zitten. Samen babbelen over vanalles en nog wat. Deze ochtend en avond samen met onze kindjes en man, deze middag met vriendin en man. (Kindjes bleven op school eten) Genieten. Babbelen. Luisteren. Samen zijn.

Liefs,

Sofie

Reacties

Populaire posts