Pompoentijd!

 

De herfst hangt in de lucht. Al werden we vandaag verwend met heerlijk nazomer weer. We hielden een thuisdagje. Iedereen een huispakje aan, frietjes op tafel, een gebakje als vieruurtje, buiten spelen, krijttekeningen maken, orgel spelen en ik heb mijn pompoen afgehaakt. Het is supergoed gelukt! Ik twijfel nog of ik het ophang of op tafel leg... maar het is dus pompoentijd. Er liggen er al aan de voordeur, er zitten er al in de vriezer als soep en op denof liggen er nog te groeien. Samen met de lente, is de herfst mijn favoriete seizoen. Dan gebeurt er van alles in de natuur. Bladeren die verkleuren, appels en peren op te oogsten, druiven die rijp zijn, soms hele regenvlagen en ook weer mooi nazomer weer. De eekhoorns die noten en eikels verzamelen. Die laatste vallen dan ook dit jaar met kilo's uit de bomen en bladeren die stilaan verkleuren. Tijd voor lekkere warme drankjes en lekkere appelkaneeltaart.

Liefs,

Sofie

Reacties

Populaire posts