Laat ons vriendelijk zijn

Laat ons vriendelijk zijn. Vriendeliijk zijn. Het kost niets, het kan een wereld van verschil maken. Ik wil zeker niet wijsneuserig zijn en nee mij valt het ook niet altijd gemakkelijk om kalm, vriendelijk en beleefd te blijven. Zeker als mensen onterecht tegen me tekeer gaan. Maar een vriendelijke goededag tegen een wildvreemde op straat, waarom niet?! 

Als we naar school fietsen komen we elke dag een heleboel (vaak dezelfde) mensen tegen. En ja daar zeggen we goededag tegen of een vriendelijk knikje. En ja, het is erg fijn om dat ook (terug) te krijgen, ook al kennen we de mensen niet. Ook in de winkel wens ik de kassabediende altijd nog een fijne dag toe. 

En met een alsjeblieft, dankjewel en graag gedaan kom je al een heel eind. Voor mijn gevoel is dat kleine vriendelijke gebaar net nu heel hard nodig. Net nu we in een ongelooflijke moeilijke tijd leven met heel veel armoede, met heel veel zorgen. Net nu hebben we meer dan ooit steun nodig van elkaar. Niet in grootse gebaren, net wel in de kleine dagdagelijkse dingen. 

Liefs, Sofie 

Reacties

Populaire posts