Kerstballen breien. 7 augustus 2022

Terwijl we aan de vooravond staan van een hittegolf ben ik begonnen met het breien van kerstballen. En ja, dat is de moment, want ik wil er veel in de boom hebben hangen met patroontjes en dat vraagt natuurlijk even om wat tijd. En ik wissel ook graag af in breiwerk. Vandaag heb ik ook nog verder gewerkt aan mijn Shetland trui. Het volgende patroon (fair isle weet je nog) is bijna klaar. De trui is echt mooi aan het worden. Hoop ze tegen de winter klaar te hebben. 

Vandaag heb ik nog een grote pot rode kool klaar gemaakt om in te vriezen en terwijl die stond af te koelen zijn we naar de Trappistinnen in Brecht gereden. Dat is een slotklooster dat twee keer per jaar, in de zomer en met kerst, haar deuren open zet en markt houdt. Ze hebben daar heerlijke zepen die ze zelf maken en natuurlijk hoort er ook een Westmalle bij die een eindje verderop door een broederabdij gebrouwen wordt. Persoonlijk vind ik de extra het lekkerste. En de kindjes aten heerlijk van hun ijsje. 

Nog even buiten genieten en dan naar bed, want ik ben moe en nu is het nog heerlijk koel om te slapen. Benieuwd wat de komende week gaat brengen.

Liefs,

Sofie

Reacties

Populaire posts