De pauwensteek. 14 augustus 2022

Vanmorgen ben ik naar dienst geweest om lector te zijn. De lezingen gingen erover dat het volgen van een overtuiging tweedracht kan zaaien. Ook binnen relaties. Gelukkig is dat binnen ons gezin, binnen onze relatie niet het geval. Er zijn veel mensen die mij niet begrijpen, die het geloof niet delen, maar dat hoeft ook niet. Zolang we mekaar in onze waarde laten en mekaar respecteren is dat allemaal ok. (Al laat dat in de maatschappij soms te wensen over dat respect voor elkaar)

En toen, toen viel ik een beetje stil. Het was gewoonweg te warm. Dus zijn we binnen gebleven om in huis wat te doen. Beetje lezen, beetje spelen. Ik heb me nog verdiept in de cursus die ik aan het volgen ben over spirituele leiders. Vandaag stonden Hildegard van Bingen en Johannes van het kruis op het programma. Met de eerste was ik al vertrouwd, door mijn interesse in middeleeuwse muziek, de tweede kende ik niet. Tot deze middag dus. Boodschap van hem was dat door in de diepste nacht te gaan je dichter bij God komt. Moeilijke materie. Om nog eens over na te denken. Mocht je nog tips hebben over spirituele figuren, stuur me dan gerust een berichtje. 

Ik heb ook nog een nieuwe steek uitgetest, de pauwensteek. Best ingewikkeld. Met het averechts samenbreien in de achterste lus van 2 steken. Lastig, maar het is wel mooi. De volledige steek bestaat uit 6 naalden. Ik ben een proeflapje aan het breien op naald 9 met hele fluffy wol. Dat gaat goed vooruit, maar eerlijk door het pluizen is het ook een beetje een geprul. Het ziet er wel mooi uit als je de foto ziet. Vind je niet? Ook de steek breien? Neem dan eens een kijkje op het blog van www.wolplein.nl daar vind je de hele beschrijving terug.

Fijne avond

Liefs,

Sofie

Reacties

Populaire posts