Alpacawol leveren. 26 augustus 2022

Vandaag kwamen klanten uit Drongen hun wol ophalen die ik gesponnen had. In november hadden ze drie zakken gebracht met vachten in van hun alpaca's en een half jaar laten heb ik daar wol van gesponnen om mee te breien. Ja, daar kruipt veel tijd in omdat het handwerk is. Plukje voor plukje sorteer ik de vacht, haal ik het vuil eruit, kaarden en spinnen. Als het machinaal gebeurt in een grote fabriek dan gaat het natuurlijk vele malen sneller, maar ik heb liever de 'trage' manier. De strengen zijn heel erg mooi geworden. Benieuwd wat er mee gemaakt zal worden. Ze hadden het over een vestje, sjaal, muts en nog een poncho. Nog even wachten op de foto's.


Verder heb ik nog visitekaartjes gemaakt om zondag op Studio Ambacht weg te leggen. Daar geef ik demonstraties spinnen, weet je nog. Ik hoop dat er veel mensen zullen komen naar het Karrenmuseum, want na 2 jaar stilte door corona, snakt het museum terug naar beweging, geluid, nieuwsgierigheid, collectie en vakmanschap tonen en ga zo maar door. Dus heb je niets te doen, ben je benieuwd hoe spinnen in zijn werk gaat, of wil je graag een weefgetouw zien, het omkrimpen van een wiel, lederbewerking, ...... of een genieten van een terrasje? Dan ben je zondag 28 augustus van harte welkom op het Karrenmuseum van 13.00 tot 18.00. En wie weet, zien we mekaar daar!
Liefs, 

Sofie

Reacties

Populaire posts