Wol spinnen en verse groenten. Zaterdag 30 juli 2022


Vandaag heb ik wol gesponnen van schapen die grazen op Essen-Hoek, mijn geboortedorp. Het zijn vachten met zwart, beige en een beetje een bruine kleur in 1 vacht. De tweede spoel is bijna vol en dan kan ik starten met twijnen. Dat gaat hele bijzondere breiwol geven. Het was wel gek weer vandaag, want ineens kwamen er wolken opzetten en viel er regen. Zo welkom voor de natuur! En voor onze groetentuin. We gieten enkel met regenwater dat we opvangen in een regenput. Put leeg (en dat is dit jaar voor de eerste keer gebeurd) dan gieten we niet meer. Tja, we vinden het onverantwoord om.er drinkwater voor te gebruiken. Maar we kunnen nog gieten en de groenten groeien volop. Deze ochtend is er weer een lading boontjes en erwtjes de vriezer in gegaan. En stond er een kom vol verse tomaten, komkommer en sla op tafel voor de lunch. 

Nu zit ik nog even buiten (ja het gezoem en geprik van muggen neem ik erbij) om te genieten van een krekel die het beste van zichzelf aan het geven is. Zomergeluid op haar best!

Fijne avond!

Sofie

Reacties

Populaire posts