Over breien, tomaten en spinnen. Woensdag 27 juli 2022


De dag begon al vroeg... of de nacht was heel erg kort, het is maar hoe je het bekijkt. Na een straf kopje koffie heb ik nog een paar naaldjes gebreid aan mijn trui (ja de Shetland). Iedereen sliep nog en ik wacht altijd met ontbijten tot iedereen wakker is. Heerlijk om samen de dag te beginnen.
Ik heb mijn Pilea plant (pannenkoekenplant) gestekt. Ik weet het niet... het is de eerste keer dat ik er stekjes van heb genomen. Na een zoektocht op internet, heb ik ze er voorzichtig afgehaald van de moederplant en in een glaasje met water gezet. Zullen zien of de moederplant en de kleintjes het overleven.... Hopelijk wel, want dan kan ik er ook weggeven. 

En dan was het weer spinnen. Aan een grijze vacht. Mooi, maar veel vuiler dan de vorige. Ik weet het, het is een natuurproduct, maar het is opvallend hoe verschillend dat het is van vacht tot vacht. Ach, dan maar meer kaarden, want het geeft wel een hele zachte draad. 

De rozentuin heeft ook een wiedbeurt gekregen. Dat was nog, want het gras begon erg te woekeren. Maar nu staat het weer proper en zijn de kippen (ik noem ze ook wel eens onze dametjes) zijn weer blij met vers schropmateriaal.

De zetels zijn ook geleverd vandaag. En hoe mooi staan ze! Na zoveel jaren is het wel even wennen. Zeker voor onze gevoelige kindjes. We hebben er met iedereen al in gezeten en eindelijk kan dat. In de vorige zetel kon dat niet... Dus een hele vooruitgang.

Zo dadelijk ga ik me er ook in nestelen. Om nog een beetje te breien. En dan op tijd naar bed. Morgen staat er 5 kilo aardbeien klaar om confituur van te maken....

Och ja, de foto is een oogst uit onze serre voor de lunch vanmiddag. Hoe fijn!

Reacties

Populaire posts