Over spinnen, breien en opruimen.Dinsdag 26 juli 2022

Hallo,


Dinsdag vandaag. Niet dat het een speciale betekenis heeft, eigenlijk was het een dag als een ander. Kindjes gingen vandaag eten bij moeke en vokke, balletjes in tomatensaus. Altijd lekker!

Ik heb vandaag een tweede vacht opgesponnen, in caramelkleur. En oooh, wat een mooie strengen wol heb ik er van kunnen maken. De vacht was dan ook van prima kwaliteit en weet je, dat merk je als je de stukken vacht kaard en door je vingers laat gaan. Dat wil ook zeggen dat het van een dier is in prima gezondheid en dat vind ik een fijne gedachte. Ik ben heel benieuwd hoe het er uit ziet als er een deken mee is gemaakt, want dat is de bedoeling van de klant. 

En verder heb ik opgeruimd en nog eens opgeruimd. We gaan slapen in wat nu de bureau is en die moet leeg. En met iemand als een wolgek staat het een beetje vol... dus uitruimen, sorteren,...maar er is licht aan het einde van de tunnel.

Morgen een spannende dag, want dan worden de nieuwe zetels geleverd. Na 15 jaar en allerlei avonturen (lees euh overgeefsel, een poes die graag krapt, 2 opgroeiende kindjes) waren ze wel aan vervanging toe. 

En nu nog even breien, voor vanavond mijn 'Shetland trui' die ik in pakket kocht bij Trollenwol. Het vordert gestaag want het is met veel Fair Ilse patronen, maar wat ik tot hiertoe heb gebreid ziet er fantastisch uit! En dan nog met een half oog kijken naar de film Persuasion (naar het boek van Jane Austin, een lievelingsauteur).

Fijne avond!

Sofie

Reacties

Populaire posts