Antwerpen. Vrijdag 29 juli 2022

Vandaag zijn we een dagje naar Antwerpen geweest. Even mag het spinnenwiel rusten. 

Het was er gezellig druk. Bezoekje gebracht aan onze favoriete winkels zoals The Other Book shop, Dille & Kamille, eigenlijk de winkeltjes rond de Melkmarkt. 

Om vervolgens over te steken naar naar de Korte Gasthuisstraat, want ik had nog vullingen nodig voor mijn pen. Ik schrijf of met potlood of met vulpen. Dat schrijft aangenaam. Het liefst schrijf ik in het bruin. 

We hebben ook nog een superleuke winkel ontdekt Flying Tiger Copenhagen met leuk Deense design hebbedingetjes. Voor Mare een dagboek met zachte roze cover, voor Corneel een Newtonballetjes ding (zo een tiktak, ik weet anders ook niet hoe je het moet omschrijven), flashy zonnenbrillen en een spiraaltekenaar. Ik had vroeger ook een schrijfding om spiralen mee te tekenen en dit zag er zo leuk uit! 

We brachten ook nog een bezoek aan de kathedraal om een kaarsje te branden bij Moeder Maria voor de familie en een bezoekje aan de Carolus Borromeus kerk. Altijd indrukwekkend. De schilderijen, de overdaad aan materialen, de symbolen,... Ook zijn we in het stadhuis geweest om de tentoonstelling te bezoeken nu het gerenoveerd is. Een aanrader als je eens iets te weten wil komen over het imposante gebouw.

En nu duik ik mijn zetel in om mijn voeten de welverdiende rust te geven met mijn brei en het verhaal van het Weesmeisje, auteur Anne Jacobs, in mijn oren. Ik luister graag naar boeken terwijl ik brei of spin. Doe jij dat ook?

Fijne avond!

Reacties

Populaire posts