Spinnen!

Nee, geen spinnen als in de harige diertjes die mooie webben kunnen fabriceren (het liefst buiten, dan wel...) of die ineens vliegensvlug over de vloer rennen (iets minder, met het nodige gegil van onze dochter, waarop onze zoon hem dan plichtsbewust vangt en buiten zet), al is het wel het seizoen ervoor met Halloween ook in aantocht, maar wel het spinnen van wol. Momenteel ben ik bezig met het maken van alpacawol. Mooie licht zilvere. En een hele dikke vacht. Dus dat gaat veel strengen wol geven. Ik maak ze op lengtes van 100 meter. Te breien met naalden van 3 - 4. Als ik dan zo aan het spinnen ben, dan ben ik aan het denken wat ik er allemaal mee zou kunnen maken. Een dikke warme sjaal, een lekker warm deken, een mooie vest, trui, muts.... Heel veel mogelijkheden. Jij?

Verder is de herfst nu echt wel in het land. Regen, wind afgewisseld met een zonnetje dat haar warmte aan het verliezen is. Ach, de kachel brandt weer en dat maakt het gezellig binnen. Ook weer tijd om mutsen, sjaals en handschoenen (correctie wanten) op te zoeken. 's Ochtends is het best fris en al langer donker. Dat merk ik goed wanneer ik familie Hopps (twee konijntjes) en de dames (de kippen) eten ga geven. Nu doe ik dat voor we met de fiets naar school vertrekken, maar ik vraag me af hoe lang het nog duurt vooraleer ik dat pas nadien kan doen, wanneer het wat lichter is. 

Gisteren heb ik nog bananenbrood gebakken. Ideaal om die overrijpe vruchten weg te werken en het gaat hier ook vlotjes naar binnen bij manlief en kindjes. Lekker als ze thuis komen van school. 

Nog een paar uurtjes en dan kan het weekend weer beginnen. Met zaterdag nog een drukke dag, maar zondag even helemaal niets... Nou ja, niets, met een leuk boek, brei, puzzel, kindjes, lekker eten klaar maken, is er vanalles te doen, maar dat zijn dan vooral genietdingen!

Och ja, en 's avonds de zoommeeting van de cursus Leer voor jezelf zijn ism Ferm wereldvrouwen en Hade Wouters. Iets waar ik erg naar uit kijk. 

Fijne dag!

Sofie

Reacties

Populaire posts