Koud weer, warme sokken

Echt winters weer... dat is geleden van toen we hier thuis onze eerste winter doorbrachten, in 2012. We hebben een oud huisje, toen nog niet goed geïsoleerd met een oud koepeltje waar mijn wasmachine in stond. De leidingen waren toen daar bevroren en hebben we ontdooid met een haardroger! Nu zoveel jaren later kunnen we er om lachen en zeggen, weet je nog,... terwijl we in ons zo goed als verbouwd huis wonen met goede verwarming. 

Maar eigenlijk is het fijnst vertoeven aan de houtkachel. Héérlijk die warmte. Er staat een zeteltje naast waar je me in kan vinden met een boek of breiwerk, of euh... onder een dekentje met mijn ogen toe en Freud, onze poes op schoot. Als t plekje niet bezet is door onze zoon, want ook dat is zijn fijne plekje. Buiten ziet het er nog altijd mooi wit uit en dan het zonnetje erop geeft dat prachtige beelden en ideaal weer om een frisse neus te halen. Goed ingepakt, want ik ben een echte koukleum. Maar met wollen haarband, wanten, sjaal en sokken blijf ik lekker warm! En nadien een warme chocomelk... Das genieten!

Veel liefs, Sofie

Reacties

Populaire posts