Qiviut spinnen



Een tijdje geleden kreeg ik, via mijn website www.simplysodesign.com, een berichtje met de vraag of ik ervaring had met het spinnen van de vacht van een muskusos. Nee, dat had ik niet. Maar ik hou wel van een uitdaging. Zo spon ik al schaap, alpaca en hond. Dus ik had al wel wat meters in de vingers. Muskusos is een dier dat leeft in het noorden. Het bericht kreeg ik van een fotograaf die de plukken vacht zelf had verzameld die bleven hangen aan takken. 

De vacht van een muskusos of qiviut zoals het ook wordt genoemd, is één van de meest zachte vachten die er is en geeft ontzettend mooie wol. Dus... de fotograaf kwam langs en na het getest te hebben, ging ik aan de slag. Het resultaat is fantastisch! Verderlicht en superzacht. Ruiken doet het niet (in tegenstelling tot schaap of hond) Een geweldige ervaring. Er gaat een muts van gemaakt worden. Lekker warm om de noordelijke koude te trotseren en mooie foto's te maken. 


Reacties

Populaire posts