Een creatief bezoekje aan het Karrenmuseum

 

Hallo,


gisteren brachten mijn man, onze 2 kindjes en ik een bezoekje aan het Karrenmuseum. Elke donderdag van de vakantie kan je deelnemen aan een gratis mini workshop. Gisteren stond figuurzagen op het programma. Figuurzagen en kinderen, geeft dat geen problemen, hoor ik je denken. Nee, hoor! Alles werd deskundig begeleid. En binnen geen tijd hadden we een dromenvanger gemaakt. Corneel ging nog naar de smid om een medallion te maken.

We deden ook nog de zoektocht van Schatten van de Vlieg. Je vindt dit over heel Vlaanderen en het is een laagdrempelige manier om kinderen te laten kennis maken met musea. In het Karrenmuseum doe je een leuke zoektocht met allerlei activiteiten doorheen het museum. En, als je de code van de schatkist kan kraken, krijg je een leuk cadeautje. Het was een leuke middag die we afsloten met een lekker ijsje bij de Kiekenhoeve. Een restaurant met een fijn terras en een leuk speeltoestel voor de kinderen om op te spelen. Het bevindt zich naast het Karrenmuseum.

Vandaag spin ik nog Seringen wol van fijne merino. De draad is al erg mooi geworden. Ook hebben mijn plantjes weer de nodige aandacht gekregen. De jasmijn heeft een snoeibeurt gekregen, want er zaten wat dode takjes in. En mijn mini boom kreeg verse aarde. En ik goot nog wat kaarsjes met soja wax en ze kregen het kleurtje... paars.

Zo springen we nog op de fiets voor een tochtje. Even de benen strekken.

Fijne vrijdag, Sofie

Reacties

Populaire posts